Escape48

by murdirrty

Goedeavond,

Ik ben een workaholic. Niet zozeer omdat ik heel erg van me werk houd, maar omdat ik niet stil kan zitten. Ik moet dingen doen en heb dan ook altijd het gevoel als ik lui op de bank lig, dat ik een nutteloze dag had. Een paar weken geleden, had opeens mijn baas me vrijdagavond vrijgegeven. Ik was in shock! Wat moet ik nu op mijn vrijdagavond?

Gelukkig nodigde een collega me uit om een spelletje te gaan spelen in Breda. Niet zomaar een spel, maar Escape48

Vroeger speelde ik altijd op internet spelletjes waar je opgesloten was in een kamer. Je moest dan proberen te ontsnappen d.m.v. het oplossen van raadsel. Waarschijnlijk speelde de bedenkers van Escape48 dit ook, want dit is precies hetzelfde, maar dan in Real – life. Met een team moet je proberen in 48 minuten te ontsnappen uit de kamer. Terwijl de minuten wegtikt, zit jij met adrenaline in je lichaam raadsels op te lossen om maar uit die kamer te ontsnappen.

Een fris en nieuw idee, die samenwerking stimuleert in nieuwe groepen. Het concept speelt goed in met de Wie is de Mol -trend en geeft mensen even het gevoel dat ze in een videogame zitten, voor 48 minuten.

Durf jij het aan?