Benjamin Shine – Tulle Portraits

by murdirrty

Goedemiddag! Daar ben ik dan weer!

Na een hectische seminar trendwatching op school, heb ik een week vrij gekregen. Gewoon, om te kunnen incuberen. Soms is het belangrijk om even alles waarmee je bezig bent, weg te leggen en bezig te kunnen zijn met andere dingen. Hierdoor kan je je hoofd even goed leegmaken. Als je dan weer terugga in je oude leventje, heb je hopelijk weer een frisse blik op alles.

Dat heb ik ook een week lang gedaan. Week lang niet bezig gehouden met school, met mijn blog, maar gewoon te genieten van mijn vrije tijd en heel veel bijgeslapen. Nu ben ik er hopelijk weer klaar voor om maandag weer op school te rocken met een openingsweek over Cultureel Ondernemerschap.

Maar we gaan ook gewoon verder met – bijna- dagelijks te bloggen over de wonderlijke wereld van de beeldende kunsten en design. Veel kunstenaars proberen vandaag de dag andere manieren te bedenken om te creëren, om hun ideeën vast te leggen op een bepaalde manier. Papier en verf is een makkelijk materiaal dat iedereen gebruikt, maar hoe kan JIJ je nou onderscheiden d.m.v. je materiaal gebruik.

Van je hedendaagse huishoudklusje naar een baan waar je je geld mee kan verdienen. Ik heb het hier over strijken. Ik heb echt een hekel aan strijken en heb al 2 topjes hierdoor moeten weggooien, omdat ik natuurlijk het strijkapparaat te hoog had staan. Gelijk een gat in me dunne blouseje en kon ik gelijk weggooien.

Benjamin Shine is juist een meester in strijken van tule. Dat is het stof waar vooral balletrokjes mee worden gemaakt. Hij kan door het op een bepaalde manier te strijken  er portretten in maken. Uniek in zijn soort en het doorvertellen waard!

Bronnen:

http://www.benjaminshine.com/studio_news.html