Seminar Trendwatching: Collages maken.

by murdirrty

Een nieuwe week, een nieuwe maandag. Dit keer niet zomaar een maandag, maar een blauwe maandag. Geen idee wat het eigenlijk is en wie dat ingodsnaam verzonnen heeft, maar heel Twitter en Facebook stond er vol mee. Wat doe je dan? Dan ga je maar mee met deze trend en laat je ook de term “Blue Monday” vallen.

Over trends gesproken, dat was de reden waarom dus vanochtend mijn wekker weer ging om 5 uur. Niet omdat me vriend weer verschrikkelijke scheten in bed liet, maar omdat ik 9 uur weer aanwezig moest zijn in Utrecht. Terwijl de meeste eerstejaars Kunst & Economie studenten genieten van een welverdiende vakantie, volg ik een week lang de vrije seminar Trendwatching. Hopelijk ben ik na deze week een geweldige Trendwatcher!

Ik wilde eigenlijk heel veel vertellen vandaag over trends en hoe dat in elkaar zit en hoe je dat herken. Ik geef de schuld aan blue monday, het spijt me. Ik maak het goed met een collage van de foto’s die ik samen met medestudente heb zitten maken:

Naamloos

Daarnaast kreeg ik ook huiswerk mee: “Maak 3 collages van trends en ontwikkelingen die met jou te maken heeft”. Na heellang brainstormen kwam ik op de volgende 3 collages. Aan jullie de vraag, welke trends zijn dit?

collage-2014-01-20 (1)collage-2014-01-20 (2)collage-2014-01-20

P.S. Ik word niet opgeleid tot grafisch vormgever, dus excuses dat het er amateuristisch uitziet.