Nott won’t sleep

by murdirrty

Nott wil nog lang niet slapen! Er is nog zo veel te zien en te beleven. Het spel begint wanneer Nott nog klaarwakker is en eindigt wanneer ze heerlijk gaat slapen. Nott Won’t Sleep is een lief en verhalend spel voor peuters en kleuters, dat gaat over slaaprituelen. Hoofdkarakter Nott wil nog allemaal dingen doen voor ze naar bed gaat, maar onbewust is elk avontuur dat Nott beleeft een slaapritueel dat haar dichter bij haar bedje brengt.

featured image

Naast mijn liefde voor kunst en design, houd ik ook enorm van games. Zonder mijn  3DS ga ik ook niet de deur uit. Gelukkig heb ik net de Pokemon league verslagen in Pokemon X en is het tijd voor een nieuw spel. Maar daar gaat het nu  ff niet over. In blok 1 van mijn studie, was ik druk bezig met een interview te regelen met een gamemanager voor mijn cultuurportfolio. Tijdens mijn zoektocht kwam ik bij een bedrijf terecht, genaamd Monobanda. De naam vond ik al zo schattig klinken, dat ik maar een kijkje nam op hun website. Ik kwam toen in aanraking met Nott won’t sleep. De schattige vormgeving hiervan trok gelijk mijn aandacht.

Treehouse Nott Won

Het spel is ontstaan door een intensieve samenwerking tussen Developlay, Monobanda, Claynote, Renate Dorrestein, Claynote en het Trimbos Instituut. Samen hebben ze dit spel ontwikkelt om kinderen te helpen in slaap te vallen. Developlay wilt ook graag spellen ontwikkelen die kinderen helpen gelukkig en gezond te leven. Uit onderzoek is tevens gebleken dat kinderen het best leren op spelende wijze.

In Nott Won’t Sleep helpen kleuters de kleine Nott voorbereiden om naar bed te gaan in drie verschillende scenes die elk om een ander aspect van het bedritueel draaien. Het spel biedt sprookjesachtige, rustige beelden en animaties, muziek om heerlijk bij weg te dommelen en gameplay waarin verschillende onderdelen van het bedritueel naar voren komen

Een heel leuk spel voor je kinderen op de IPad die elke moeder moet hebben!

Nott Won’t Sleep