Bazar Coffee & Tea

by murdirrty

”Volgens een Chineze legende ontdekte keizer Shen Nung 3000 jaar voor christus thee in een bos toen bladeren van een theestruik in een pan met heet water dwarrelden, waarna het geheel een aangename geur ging verspreiden”

Maandag betekent voor mij een nieuwe schoolweek in Utrecht! Het wordt een hele drukke week met eindpresentatie van mijn prototype die ik samen met mijn werkgroep heb gemaakt (@meisjesvandeHKU). Het is tevens de week voor mijn tentamens, dus er zal ook veel geleerd worden! Desalniettemin hebben we als groep besloten om niet gelijk te stressen en de week goed te beginnen met een werkbespreking bij Sumo in Utrecht. Juist in een ontspannen omgeving, functioneert een team beter. Als het team de werkdruk gaat voelen, falen ze eerder. Neem dit mee als goude tip lieve lezers!

Voor ons werkbespreking!

Dus met het genot van heerlijke sushi om ons heen om onze maagjes te vullen, hebben we onze prototype presentatie in elkaar gezet! We werden gelukkig geholpen door een aardige serveerster en vroeg haar dan ook – als lastige klant- wat ze mij zou aanraden om te drinken. Ze begon over thee met allerlei smaakjes en daar had ik wel oren naar. Toen ze dus met de doos met al die smaakjes kwam, werd ik gelijk verliefd op de manier hoe dit merk zich heeft vormgegeven. De lieve schattige doosjes waar de driehoekige theezakjes inzaten. De rustige logo zonder al die poespas. Dit zie ik vaker bij theemerken! ik heb het dan ook over Bazar tea!

De doos waarin de theezakjes worden gepresenteerd

Ik vroeg me gelijk af waarom ik niet eerder van dit merk gehoord dat. Heeft dit te maken met slechte marketing van het bedrijf? Een zoektocht op google gaf me gelukkig wat meer antwoorden. Bazar is namelijk de koffie- en theelijn van bierbrouwer Heineken dat al in 2009 op de markt kwam. Ze wilden hiermee in spelen op de behoefte van de consument en de horeca en zich profileren als een totaalleverancier. Naast Bazar hadden ze dus ook al frisdrank, gedistilleerd en wijn toegevoegd aan hun assortiment. Er zijn 11 verschillende theesoorten en de koffielijn bestaat uit drie bandingen: Mild, Medium en Dark Roasted.

Naast al deze informatie over het product zelf, kwam ik er ook achter dat Bazar exclusief voor de horeca is en dus niet te verkrijgen in de supermarkten. Dit concludeert waarom ik het dus nog niet kende als merk.

Het merk is zo leuk vormgegeven, dat het jammer is dat het niet te verkrijgen is in de lokale supermarkt. Ik denk zelf dat dit voor meer succes zal bieden dan alleen de horeca als doelgroep te nemen. Want zeg nou zelf, wie had er nou eigenlijk van Bazar coffee & tea gehoord?

Bronnen:

Van Werkhoven, S. (2009, januari). Heineken’s eigen koffiemerk: Bazar. Geraadpleegd op 9 december 2013, van http://www.missethoreca.nl/Cafe/Nieuws/2009/1/Heinekens-eigen-koffiemerk-Bazar-HOR029202W/