Sushi kunstenaar!

by murdirrty

Kennen jullie dat gevoel? Het gevoel dat je gisteren inspiratie had gevonden om ergens over te bloggen, maar dat je dat nu vergeten ben? Dat heb ik nu namelijk heel erg. Ik ben serieus al een uur naar dit scherm aan het kijken en diep in mijn hersenen te graven, maar het idee komt maar niet. Ik word denk ik echt vergeetachtig…..

Gelukkig kwam ik al snel op een onderwerp: Sushi! Ik houd van sushi! Alle Aziaten houden van Sushi en ik dus ook! Een studiegenoot gaat morgen sushi maken en toen herinner ik me een gave PechaKucha van een sushi artist!

De Japanse Takayo Kiyota is een illustrator en noemt zichzelf een makizushi artist. Een makizushi is een soort sushi waarin de ingrediënten op rijst en zeewier worden gelegd en dan met behulp van een bamboematje word opgerold. De rol wordt daarna in schijfjes gesneden, waardoor je de ingrediënten kan zien.

Kiyota kan dus de ingrediënten zo leggen, dat wanneer ze het oprolt er de mooiste creaties te zien zijn. Het knappe hiervan is, is dat ze het resultaat pas kan zien, nadat de rol in sushi wordt gesneden.

Mensen vergeten vaak dat ook eetbare objecten als materiaal kunnen dienen.  Desalniettemin is het wel iets wat we steeds vaker terugzien in de hedendaagse kunsten, want ook je avondeten mag er mooi uitzien!