De Bitstrip mania; leuker dan de duckface hype?

by murdirrty

Ik ben nogal verslaafd aan Facebook. Terwijl ik dagelijks anderhalf uur in de trein zit naar Utrecht, leest ik altijd aandachtig door wat Piet, Jan en Klaas vandaag op hun boterham hebben gegeten. 90% van al die post zijn dan ook echt dingen waarbij je denk: ‘wat heeft de lezer ingodsnaam aan de informatie?’

De laatste dagen valt het me op dat er naast de random tekstjes, opeens ook stripverhaaltjes tussen de post van mijn 831 facebook vrienden staan. We spreken dan niet over 1 persoon, maar echt over tientallen. In deze stripverhaaltjes wordt de facebookvriend afgebeeld als een stripfiguur en doet dan iets wat hij graag wilt melden met zijn andere facebookvrienden. Voorbeelden ervan:

  • Stephanie and Sharlene just discovered the internet. They love it (2 stripfiguren die de gangnam dans doen)
  • May the fourth be with Luna and Kees (2 stripfiguren die battlen met een lightsaber)
  • Verwarming kapot? No Probz (2 stripfiguren die een kampvuur in een slaapkamer maken en daar worstjes op braadt

De nutteloze post zijn nu dus vervangen door grappige illustraties van wat je heb meegemaakt. Goede oplossing, zeg ik zelf. Het verbeeld gelijk van wat je heb meegemaakt en is natuurlijk leuker om te lezen. 

De App die voor deze hype verantwoordelijk is, is Bitstrips. Speciaal voor jullie ga ik het ook maar eens ontdekken. De slogan van deze app is: Instant comics and cards starring YOU and your friends! Aittt! kan dus avonturen beleven met me vrienden in comic book wereld. Tof, Tof, Tof. Het maken van je eigen avatar vind ik altijd een lastig klusje, omdat ze nooit op me lijkt. Daarna mag je een scene uitkiezen, wat verrekt lastig is, omdat er zoooooveeeeeeel keuze is. Zelfs in de scene kan je je poppetje plaatsen zoals je wilt! Een uitgebreide app die denkt aan de details.

Zo, ik heb net mijn eerste Bitstrip post gedaan op Facebook en hopelijk mag ik morgen bij de koffie-apparaat meepraten met de coolkids over hoe COOL wel hun bitstrip is, terwijl ik de eerste haat Whatsappjes over het feit dat ik het heb gedaan al weer binnen krijgt. 

Ik ga denk ik maar weer schuilen in het Instagram-circuit, waar ik met een heerlijk bak koffie kan genieten van selfies en duckfaces, wat toch een leukere illustratie is van de nutteloze posts op facebook dan de Bitstrips..

Ik zeg houdoeeee en tot de volgende post!