I Friggginnnn’ Loooooove PONYCORNS!

by murdirrty

Sissy’s magical ponycorn adventure!

Het meest kjoetste game ooit! In 2011 werd het spel ontwikkeld door Ryan Creighton, die haar 5-jarige dochter het liet illustreren en inspreken. Het verhaal gaat over Sissy, die op zoek is naar ‘ponycorns’ (pony gecombineerd met een eenhoorn). Ze kan via regenbogen naar andere delen van de wereld om ponycorns te vinden.

Het verhaal achter het spel is, dat de maker hoopt in de toekomst, dat het normaal wordt dat een vader met zijn dochter een videogame maakt. De technologie is de laatste 15 jaar veel veranderd, maar we gebruiken het nog steeds als in het begin. Het word tijd dat kinderen meer gaan creëren in plaats van het alleen maar te consumeren, want als we het al geweldig vinden dat ze om kunnen gaan met een IPad, dan verwachten we niet veel van ze! Ze moeten i.p.v. het alleen maar te gebruiken, het ook te leren maken en het te kunnen creëren.


Een mooi verhaal met een doel. De game werd een groot succes en over heel de wereld is het al een fenomeen. Ryan Creighton heeft op TEDxToronto zijn verhaal kunnen vertellen en hopelijk gaan mensen begrijpen dat we van onze kinderen moeten leren dat ze moeten creëren en niet alleen maar consumeren.